Jak vylepšit svou pracovní rutinu


Známe to všichni. Ať už pracujete v kanceláři, z domova, nebo jste jen student, který si přivydělává občasnou výpomocí, každý máme svojí pracovní rutinu, kterou dodržujeme. Jenže občas se může stát, že vám jí něco naruší. Jednou jste příliš unavení, podruhé je venku strašně hezké počasí, pak má přijet tetička Anička a najednou vlastně vůbec nepracujete a všechno doháníte na poslední chvíli. V tomto článku vám představím několik typů, jak si vylepšit svojí pracovní rutinu.

SEZNAM

Každý pracovní den začínejte tím, že si sepíšete seznam věcí, které musíte udělat. Nemá cenu si dávat zbytečně velké cíle, natož vypisovat dlouhý seznam věcí jen proto, abyste z toho měli "lepší pocit". Pokud to totiž nestihnete, bude to ještě horší, Mnohem lepší variantou je zvolit si méně úkolů, kterým se budete poctivě věnovat a na konci dne si odškrtnete i ten poslední úkol ze seznamu.

PLÁN

Pokud máte vypsaný seznam na váš den, pak si stačí vytvořit plán. Mně velmi pomáhá určit si přibližný čas, který na jednotlivé úkoly budu potřebovat. Lépe se tak orientuji v tom, kolik času mi zbývá, zda vše stíhám, Nezapomeňte si v plánu určit i pauzy, oběd, jednoduše si naplánujte váš pracovní den do poslední tečky. 
Rozhodně neříkám, že byste měli mít celý váš život nalajnovaný, ale pokud nedokážete udržet pracovní rutinu (což je zřejmě důvod, proč jste klikli na tento článek), pak byste to rozhodně měli aspoň pár prvních týdnů dodržovat.

NEJSTARŠÍ A NEJTĚŽŠÍ

Samozřejmě, že plán by měl být vytvořen logicky. Rozhodně NEZAČÍNEJTE tím nejlehčím. Vezměte to nejtěžší na začátek, protože jakmile budete mít za sebou tu nejotravnější a nejzdlouhavější práci dne, budete se cítit mnohem lépe!
Dávejte si ale pozor na to, abyste nedávali přednost novějším zakázkám a úkolům před těmi staršími. Pak se totiž může stát, že na to zapomenete, to nejstarší zahrabete a už nikdy si na to nevzpomenete. Snažte se proto dbát i na to, před jakou dobou vám úloha byla zadaná.

NENECHTE SE RUŠIT

Každý z nás zná ten moment, když se učí a pak se najednou přistihne, že už patnáct minut drží v ruce telefon a prohlíží si instagram nebo  oblíbený web. Snažte se tomu vyhnout! Nejlepší je dát si na stranu telefon, tablet, všechny knihy, časopisy- jednoduše úplně všechno, co by vás mohlo rušit- pryč, abyste to neměli na očích. 


Share this:

6 komentářů :

  1. Tak nějak pracuji i já. Super:)♥

    Vee

    YourVee.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Presne podľa toho sa snažím často riadiť, ale niekedy je lenivosť omnoho silnejšia, vykašlem sa na plán a na všetko a potom som nervózna ako pes, že nič nestihám ...
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
  3. No ja patrím presne k tým ľuďom, čo najskôr spravia to najlahšie, aby sa čo najdlhšie vyhýbali tomu najťažšiemu :D
    Musím na tom zapracovať :)

    www.simonazacko.com

    OdpovědětVymazat
  4. Natálie: www.go--away.blog.cz
    s tím článkem souhlasím taky to tak dělám.. jinak bych asi neudělala nic... já si třeba nic nemusím vypisovat ale myslím na to, co chci udělat.. nemám fb ani instagram ani nevím co všechno, takže nemám žádné rušivé zony.. :)

    OdpovědětVymazat
  5. moc hezký článek, se vším se ztotožňuji :) moje hlavní pravidlo je - udělat to nejnepříjemnější co nejdrříve po příchodu do práce, co nejrychleji dokončit vše co musím dokončit a teprve potom nastartovat takový nějaký veget a pracovní pohodu :) jsem pak méně vystresovaná, vím, že už mám vše hotovo a můžu mít po zbytek směny čistou hlavu:)

    www.esays.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji dělání seznamů a hlavně následné odškrtávání, že jsem daný bod splnila :D

    OdpovědětVymazat

 
Copyright © KERR CANI. Blog Templates Designed by OddThemes - Bloggertemplates4u